Een meerdaagse hike, ofwel een voettocht, vergt veel voorbereiding op verschillende vlakken.
Rayuela helpt je met je voettochtvoorbereiding om het optimale uit het buitenleven te halen!

De onderdelen waar je Rayuela’s back-up voor kan inschakelen zijn:

– Fysieke voorbereiding
– Voedselvoorraad
– Slaap
– Bepakking
– Orientatie

Fysieke voorbereiding
Fitheid zorgt voor het meeste rendement van je hike. Moeiteloos de berg op klauteren zonder lang te moeten uithijgen op de top voor je van het uitzicht kan genieten. Hoe kan je trainen voor jouw hike, anders dan ‘zoveel mogelijk gaan wandelen’ ?
Met 15 jaar ervaring als personal trainer kan Rayuela je belasting en belastbaarheid voor jouw trip perfect op elkaar afstemmen.

Voedselvoorraad
Rayuela rekent je benodigde kcalorieen en grammen uit voor de tijd en intensiteit die jouw hike van je vraagt, om je voedselvoorraad tot een zo gunstig mogelijk pakket te ordenen qua voedingswaarde en gewicht.

Slaap
Hoe je zo optimaal mogelijk uitgerust aan je hike kan beginnen leer je in deze module. Je gaat aan de slag met je slaappatroon vóór je tocht, maar ook tijdens je tocht. Ook alles met betrekking tot slaap & overnachtingsbenodigheden en tip & tricks om uitgerust je dagen door te wandelen komen hier aan bod.

Bepakking
Iedere voettocht vraagt een andere inhoud van je rugzak. Wat gaat er mee voor jouw reis en waar moet je allemaal aan denken? Naar gelang je route,  duur en het landschap gaan we je rugzak optimaal inpakken, zodat je niks gaat missen, maar ook met geen gram teveel loopt.

Orientatie
Heb je al een route op het oog of ga je off the grid en zelf orienterend de contreien verkennen? Leer werken met gps, kaart & kompas en ontdek diverse mogelijkheden van orientatie. Verdwalen kan je soms in mooie gebieden brengen, maar eruit kunnen komen heeft toch de voorkeur.

Je kan kiezen of je coaching voor een volledige voorbereiding afneemt of alleen één of meerdere losse modules.

Voor meer info en prijsindicaties > contactformulier Rayuela